Na Estafette hebben we het kalenderblad besproken.
Respect betekent waardering voor iemand hebben.
Het geeft ook aan dat je rekening met een ander houdt.
Voor de pauze hebben we gerekend. Beide groepen hebben het eerste deel van de toets gemaakt. Morgen deel 2. Volgende week wat herhalen en projecttaken doen en dan zijn we klaar met deel A van de methode. Dat betekent dat we op de helft zijn van de rekenstof van dit schooljaar. Over anderhalve week beginnen we met deel B van de Wereld in Getallen.
Na de pauze hebben we eerst aan de taakkaart gewerkt. Daarna stond spelling op het rooster. Voor groep 6 was dat een woorddictee.
De les sociaal-emotionele ontwikkeling ging over aardig doen, helpen. In groepjes hebben de kinderen de Wat-jij-wil-en-wat-ik-doe- enquete gemaakt. Een voorbeeld uit de enquete: Je broertje wil graag met jou naar de film. Jij hebt zin om met je beste vriend het bos in te gaan om daar een boomhut te bouwen. Vraag 1: Op welke manier kun je een ander een plezier doen? Vraag 2: Wat zou jij doen?
De woensdagochtend eindigen we altijd met een muziekles. Vandaag een nieuw lied: A ram sam sam. Met veel plezier zongen de kinderen het lied. Ook leerden de kinderen een ritmische begeleiding bij het lied.
Vanaf deze week is juf Nikki er op maandag en dinsdag. Op woensdag, donderdag en vrijdag doe ik de groep.
Vanaf deze week is juf Nikki er op maandag en dinsdag. Op woensdag, donderdag en vrijdag doe ik de groep.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten