Om 08.45 uur heb ik eerst met de kinderen het werken met de taakkaart besproken. Sommige kinderen dachten dat ze klaar waren met het werk van deze week maar dat was niet het geval. Opdrachten waren overgeslagen en ook waren er veel fouten gemaakt. Werken met de taakkaart is geen wedstrijd wie er het eerste klaar is. Als je er op vrijdagmiddag om 15.30 uur klaar mee bent dan is het goed. Vandaag zijn er zes kinderen uit groep 5 klaargekomen met de taakkaart. Dat werk ga ik straks bekijken.
In de rekenles ging groep 5 met juf Nikki mee voor de projecttaak. Ik gaf aan groep 6 de rekenles.
Het grootste gedeelte van de les hebben ze in tweetallen aan deze opdracht gewerkt. De klas gaat naar de dierentuin. Ze zijn er om 9.15 uur. Ze eten gezamenlijk om 12.00 uur. En ze moeten om 16.30 uur weer bij de uitgang zijn. De kinderen doen mee aan alle attracties. In tweetallen moesten ze een dagindeling maken. Dit bleek een pittige opdracht te zijn. Je moest bv. rekening houden met de tijden van de papegaaishow. Je moest rekening houden met de tijden van het dolfinarium. Hoe lang duurt de attractie? Het lopen er naartoe vraagt ook tijd. Het bleek een hele klus te zijn. Het werken in tweetallen ging heel goed. Het is heel mooi om de kinderen zo bezig te zien.
Na de pauze was het tijd voor taal en spelling.
Bij groep 5 ging het vandaag over eer-woorden zoals beer en oor-woorden zoals hoor. In die woorden hoor je geen ee zoals in teen en geen oo zoals in toon. Moeilijk hoor!
Bij groep 6 ging het over de ch. Ook moeilijk! Aan de orde kwamen woorden als goochelen, echo, chaos, gejuich........
We zijn de dag geƫindigd met een gezellige muziekles. Fruitsalade en heel alleen op zijn paard door de prairie waren de liedjes. Wat een enthousiasme bij de kinderen. We zingen niet alleen maar we klappen er ook bij. En meebewegen met de liedjes gaat bij de kinderen vanzelf.
We zijn de dag geƫindigd met een gezellige muziekles. Fruitsalade en heel alleen op zijn paard door de prairie waren de liedjes. Wat een enthousiasme bij de kinderen. We zingen niet alleen maar we klappen er ook bij. En meebewegen met de liedjes gaat bij de kinderen vanzelf.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten