Na een kort openingsgesprek en het doornemen van de dagplanning zijn we gaan lezen. Gewoonlijk staat op dinsdag, woensdag en donderdag aan het begin van de ochtend Estafette lezen op het rooster. Hierbij krijgen we de hulp van ouders. Dit moet eerst allemaal geregeld worden. Vandaar dat ik startte met Ralfilezen: Ralfilezen Ik had een tekst uitgekozen die als titel had: Juffen en meesters.
Na het lezen gingen we rekenen. Op de planning stond voor beide groepen een projecttaak. Juf Nikki heeft die taak met groep 5 gedaan in een ander lokaal. En ik heb de projecttaak gedaan met groep 6.
Het project bij groep 6 heet "Eropuit". Wat komt er allemaal kijken als we een uitstapje organiseren? Hoeveel kosten de dagtochten? Als we met de trein gaan, hoe laat vertrekt de trein dan. En hoelang duurt de reis. De doelen van de les waren: oefenen in het rekenen met geld, kennismaken met een dienstregeling, oefenen in het bepalen van de tijdsduur. Zo'n rekenles is heel intensief en vliegt om.
Heerlijk om dan na zo'n les een kwartier naar buiten te mogen.
Na de pauze kregen de kinderen een stelopdracht. Om de kinderen wat beter te leren kennen was de opdracht: Dit ben ik. De kinderen hebben hier heel hard aan gewerkt. Vanavond ga ik alles lezen. Op woensdagochtend werken we door tot 12.30 uur, een lange ochtend. We hebben ook nog spelling gedaan, een les uit Kinderen en...hun sociale talenten en een muziekles, een les rondom het lied Fruitsalade. Volgende keer zal ik wat uitgebreider vertellen over deze vakken. Nu ga ik de verhalen van de kinderen lezen. Ik ben er heel benieuwd naar. We hebben met elkaar een fijne dag gehad. Ik hoop dat er nog heel veel van deze dagen zullen volgen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten