donderdag 6 februari 2014

Groep 5/6 maakt de juf blij!

Groep 5/6 maakt de juf blij!!! Een heel fijne dag, hard gewerkt, goede gesprekken, lekker gegymd.......zomaar een dag die je niet vergeet.
Ik ben de dag begonnen met een uitleg bij de taakkaart die sommige kinderen gisteren hadden ingeleverd. En.......het kwartje is gevallen.......in de loop van de dag merkte ik dat de kinderen nu begrijpen wat ik verwacht van hun werk.......nauwkeurig werken, netjes werken!!! Fouten maken mag......dan is de juf er voor uitleg!!!
Na "mijn toespraak" zijn we gaan lezen.

Na het lezen stond een rekenles van een uur op het rooster. Vandaag heeft groep 5 zelfstandig gerekend met name keer- en deelsommen.

Met groep 6 heb ik een projecttaak gedaan. De onderwerpen van de projecttaak waren: de maanden van het jaar, seizoenen, een lijndiagram lezen en zelf maken.

Na de pauze stonden taal, spelling en verkeer op het rooster. Taal groep 6: hoe schrijf je een werkstuk. Taal groep 5: het schrijven van een fantasieverhaal. Spelling groep 6: woorden met -ge zoals garage, horloge. Spelling groep 5: woorden met cht.
's Middags heeft groep 6 een toets van aardrijkskunde gemaakt. Deze toets konden de kinderen niet thuis voorbereiden. De vragen konden bijna allemaal gemaakt worden met behulp van de atlas. Ik ben benieuwd hoe ze het gemaakt hebben. Groep 5 heeft een schrijfles gehad en een aardrijkskundeles.
Met de klas heb ik een kort gesprek gehad over dyslexie. De kinderen hebben ook een gedeelte van een uitzending van Klokhuis gezien die als onderwerp dyslexie had. Wilt u er ook eens met uw kind over praten kijk dan eens op de pagina ZORG - dyslexie op mijn yurls: dyslexie 
In de gymles hebben we verschillende spelen gedaan o.a. hokbal en haring, bot, schol.
Een fijne dag om op terug te kijken!!!
Morgen nog een dag en dan is het weer weekend.
De kinderen hebben het verdiend.


 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten