vrijdag 18 april 2014

Donderdag 17 april: paasviering op Mariadonk

Donderdag 17 april: 's morgens het gewone programma en 's middags een paasviering met de eigen groep.
We begonnen de dag met lezen. Kinderen kunnen ontzettend genieten van een eigen boek. Dat zie je op de foto's.
Na het lezen vertelde ik de kinderen dat ik ook zo kan genieten van een boek. Ik heb een stukje voorgelezen uit Op je kop in de prullenbak van Guus Kuijer, het hoofdstuk over de fotograaf. Geweldig geschreven.
Het kalenderblad van vandaag:
Grapjes zijn vriendelijk bedoeld,
pesten is gericht op het kwetsen van iemand.
Voor de pauze voor beide groepen ook nog een rekenles. Na de pauze voor beide groepen een toets van geschiedenis en een aflevering van Nieuws uit de Natuur. 
's Middags hadden we een paasviering in de eigen klas. Ik ben de middag begonnen met het voorlezen uit een Bijbel voor kinderen. Ik ben begonnen met Palmzondag en ik ben geƫindigd met Pasen.
Tijdens het verhaal van Witte Donderdag hebben we brood gegeten en druivensap (of appelsap) gedronken.
Bij Pasen hoort ook het zoeken van eieren. Dat hebben we gedaan in de tuin bij de school o.l.v. de oudervereniging. 
Terug in de klas hebben de kinderen hun kip nog afgemaakt, wat gekleurd en gekeken naar The Passion van 2013.
EEN FIJN PAASWEEKEND VOOR IEDEREEN!!!

Deze week hebben Nikki en ik fijne gesprekken gehad met de ouders van de kinderen. Alle ouders wil ik bedanken voor hun positieve inbreng. Dit is zeker voor de kinderen heel belangrijk.
















Geen opmerkingen:

Een reactie posten