zaterdag 4 januari 2014

Communiceren met kinderen en jeugdigen

Luister je wel naar mij? vormt samen met Ik heb ook wat te vertellen! een serie van twee boeken over communiceren met kinderen en jeugdigen. In beide boeken is aandacht voor de attitude die noodzakelijk is voor een goede communicatie met kinderen en jeugdigen en ieder deel is toegespitst op de betreffende leeftijdsfase. Luister je wel naar mij?: Gespreksvoering met kinderen tussen vier en twaalf jaar. Ik heb ook wat te vertellen!: Communiceren met pubers en adolescenten.
 
Ik lees op dit moment het boek Luister je wel naar mij? In dit boek beschrijft Martine Delfos hoe gesprekken met kinderen van vier tot en met twaalf jaar gevoerd kunnen worden. Hoe krijg je ze aan de praat over wat hen bezighoudt? Moet je praten en spelen tegelijk? Welke vraagtechnieken zijn op welke leeftijd geschikt? Hoe schat ik de mentale leeftijd van een kind in? Hoe zorg je dat het kind een optimale getuige is?
 
Ik ben heel blij met het boek!!!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten