donderdag 23 januari 2014

Donderdag 23 januari

Weer een blog zonder foto's. Ik heb het fototoestel vanmorgen zoals altijd op mijn bureau gelegd. Maar weer zo druk bezig geweest.......niet aan foto's gedacht.
We begonnen de dag met lezen. Daarna een uur rekenen. Groep 6 heeft een methodegebonden toets gemaakt met opdrachten die behandeld zijn in de projecttaken. Ik ben heel benieuwd hoe ze dit gedaan hebben. Aan de orde kwamen o.a. meten, tijd, geldrekenen.
Na de pauze stonden taal, spelling en verkeer op het rooster. Het onderwerp van de taalles van groep 5 was verwijswoorden. Bijvoorbeeld: Anja gaat naar school. Ze gaat graag naar school. Het verwijswoord is "ze" en het verwijst naar "Anja". Groep 6 had een moeilijk onderwerp. Als je of jij het onderwerp is en achter de persoonsvorm staat dan schrijf je de persoonsvorm in de ik-vorm. Bijvoorbeeld: Ga je met mij mee? Maar in de volgende zin geen ik-vorm: Luistert je hond goed naar jou. Geen ik-vorm omdat "je hond" het onderwerp is.
's Middags stonden aardrijkskunde, schrijven (alleen groep 5) en gym om het rooster. We hebben buiten trefbal gespeeld. De kinderen spelen heel fanatiek. Verliezen blijft moeilijk maar het gaat al beter dan aan het begin van het schooljaar. Ook op dit gebied hebben de kinderen veel geleerd.
Tot slot hebben we nog gekeken naar de uitzending van Nieuws? Uit de natuur! over poten. Als u thuis wilt kijken dan geef ik u de volgende tip: de nieuwste aflevering wordt sinds 2014 elke vrijdag om 17.35 uur uitgezonden afleveringen-2013-2014

Geen opmerkingen:

Een reactie posten