woensdag 22 januari 2014

Het was weer een fijne dag met groep 5/6!

De dag is omgevlogen. We kwamen tijd tekort. Zelf ben ik zo intensief bezig geweest met de groep dat het me niet gelukt is om wat foto's te maken. We begonnen zoals gewoonlijk met Estafette. De meeste groepen hebben hun boek nu uit. Binnenkort gaat juf Adje nieuwe groepen maken. Na het lezen hebben we een citotoets gemaakt: CITO Woordenschat deel 1. De kinderen hebben er erg hun best op gedaan. De kinderen die de toets al digitaal gemaakt hadden, hebben hard gewerkt aan de taakkaart. Na de pauze stonden rekenen, spelling en taal op het rooster. Groep 6 heeft zelfstandig gerekend terwijl ik met groep 5 een projecttaak deed. Het onderwerp bij groep 5 was geldrekenen. Bij spelling was het onderwerp de au(w) bij groep 5. En bij groep 6 kwamen woorden aan de orde als rugzak, woorden waarbij je de z in het midden niet goed kunt horen, klinkt als een s. In de taalles kwam bij beide groepen het onderwerp spreken aan de orde. De kinderen van groep 5 gaan volgende week aan elkaar een fantasieverhaal vertellen. Vandaag hebben ze dit voorbereid. Hoe vertel je zo'n verhaal spannend? De kinderen van groep 6 gaan volgende week in groepjes met elkaar discussiƫren over de volgende stelling: De opwarming van de aarde is een zaak van volwassenen en niet van kinderen. Ook deze discussie hebben we vandaag voorbereid. En dan gaat ineens de zoemer en is het tijd om naar huis te gaan. Met enkele kinderen heb ik nog gepraat over yurls. Ook voor mij gebeurden er toen dingen op de computer die ik niet kon verklaren. Ik hoop dat het me lukt om kinderen die enthousiast zijn op weg te helpen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten