maandag 27 januari 2014

Maandag 27 januari

Weer een nieuwe schoolweek. Ik hoor mensen praten over ziek zijn. Maar in onze groep was iedereen present!!!
Flip de Beer had een heeeeeeeeeeeel leuk weekend gehad.
Deze week is het thema: winter. We hebben geluisterd en gekeken naar het digitale prentenboek: Kikker en de sneeuwman. U vindt het terug op mijn yurls, op de pagina Schatkist winter, in de middelste kolom http://jufanita.yurls.net/nl/page/802752#topboxes  Eén van de leerlingen heeft met behulp van het boek het verhaal naverteld. Dat deed ze heel goed.

We hebben een uur gewerkt. Na het werken fruit eten en drinken. En daarna heerlijk buiten spelen.
's Middags begonnen we met een gymles. Daarna een rekenactiviteit rondom allerlei begrippen: ga op je rechterbeen staan, pak je linkeroor vast, kijk voor je, kijk achter je, kijk naast je. Pompom en Flip de Beer hadden zich verstopt. Op mijn aanwijzingen moesten de kinderen Pompom en Flip gaan zoeken. De begrippen rechts en links zijn nog erg moeilijk voor de kinderen.
Na deze rekenactiviteit hebben we nog drie kwartier gewerkt. En toen was het weer tijd om alles netjes op te ruimen. Dat hebben de kinderen prima gedaan.
Hieronder nog wat foto's van het werken.




Pico Piccolo



Wie bouwt de hoogste toren van kapla?

Mooi hè!

Gezellig in de leeshoek!

Kleien!
 
Nog een leuk nieuwtje: Juf Sharina heeft afgelopen vrijdag haar rijbewijs gehaald. Hieperdepiep hoera!!!
En ook afgelopen vrijdag: ik behaalde met mijn yurls http://jufanita.yurls.net/ een mijlpaal: 100000 bezoekers.
Ter informatie een filmpje over Pico Piccolo:
 
 
 
 
 
 
 
 
 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten