woensdag 20 maart 2013

Mijn eerste werkdag

 
Mijn eerste werkdag.......wat had ik er zin in!!! 0m 04.45 uur was ik al klaarwakker. Ik besloot niet in bed te blijven liggen maar op te staan. Ontbijt, kopje thee, facebook, twitter, pinterest, lezen.......hè, hè, eindelijk is het 07.30 uur en kan ik naar school vertrekken. Nog geen 20 minuten met de auto. Onderweg had ik gelukkig geen last van de sneeuw.

Deze eerst dag was ik in gr.1/2 van juf Rina. Rina en ik kwamen erachter dat we 44 jaar geleden bij elkaar in de brugklas van het Thomas More Collega in Oudenbosch hadden gezeten. Wat een toeval.

De kleuters werden door hun ouders naar binnen gebracht, ze gaven de juf een handje en zochten hun eigen plaats op in de kring.
In gr.1/2 wordt gewerkt met de methode Schatkist Nieuw. Aan de hand van de dagritmekaarten wordt met de kinderen besproken wat we deze ochtend allemaal gaan doen.


Er wordt met de kinderen gepraat over welke dag het vandaag is, de datum wordt besproken, de begrippen morgen overmorgen en gisteren komen aan de orde en de juf vertelt dat vandaag de lente begint.
Voor we naar de gymzaal vertrokken, hadden we nog even tijd om wat te oefenen voor het afscheid van juf Joke. Juf Joke neemt volgende week woensdag afscheid. Wat we doen blijft nog een verrassing.
 
Samen met de klas van juf Georgette vertrokken we rond 09.20 uur naar sporthal De Sparrestee. Het was heerlijk voor de kinderen om in zo'n grote ruimte te kunnen rennen, ballen, zwaaien, springen.
Terug op school hadden we wel trek gekregen. Eerst aten de kinderen hun fruit op. En na het fruit mocht iedereen ook nog wat drinken.
Op woensdag is er van 11.15 uur tot ongeveer 12.00 uur techniekles. De jongste kleuters werken met constructiematerialen. De oudste kleuters gaan aan de slag met techniek. De kinderen worden in groepjes verdeeld. Bij elk groepje komt een ouder. En elk groepje doet een andere activiteit. Ik had ook een groepje. En met dat groepje ging ik bellen blazen. Zelf een bellenblaas maken, zelf lauwwarm water met afwasmiddel en suiker mengen en dan proberen. Ze vonden het geweldig. Wat had ik spijt dat ik mijn fototoestel niet bij me had.

Dit is de techniektoren voor de onderbouw.
Om 12.15 uur was de school uit.

Zoveel indrukken op één ochtend, zoveel nieuwe gezichten, zoveel nieuwe materialen.........maar ik heb ervan genoten. Het is nu net 17.30 uur geweest en mijn hoofd zit nog vol van al het nieuws. Vanavond ga ik televisie kijken. Op Nederland 3 komt Guus Meeuwis. Guus gaat voor afleiding zorgen. En dan begin ik morgen met heel veel zin aan mijn tweede dag op de Reuzelaar.

 

2 opmerkingen:

  1. Super om te horen dat je t zo naar je zin hebt gehad!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel voor je reactie, Jacqueline. Ik voel me zo blij.
      Groetjes, Anita

      Verwijderen