donderdag 21 maart 2013

Mijn tweede werkdag

Vandaag heb ik gewerkt in groep 1/2 van juf Georgette. De klas is al echt in paassfeer.

 
Ook de werkjes van de kinderen zorgen voor die paassfeer.
 
 


 
 
 
Tijdens de inloop gingen de kinderen meteen aan het werk. Op het planbord konden de kinderen zien met welk werkje ze moesten beginnen. 's Morgens geeft de juf dat aan, 's middags mogen de kinderen kiezen. Een groepje van zeven kinderen ging aan de slag met de paashaas.
 
 
Na ongeveer een half uur kregen we bezoek van drie peuters. Deze kinderen keken hun ogen uit. Wat is er voor die kleine hummeltjes veel te zien in zo'n kleuterklas.
Na het werk zijn we in de kring gaan zitten. We hebben het gehad over de letter l. Die letter hebben de kinderen deze week geleerd. Eén van de kinderen had een lijstje en lipgloss meegebracht. We hebben het weer gehad over welke dag het vandaag is, over welke datum het vandaag is en zelfs het jaartal 2013 kwam aan de orde. We hebben een liedje gezongen over de seizoenen, over de maanden, over de dagen van de week en over het weer. En hoera, vandaag scheen eindelijk de zon.
Na het fruit eten was het tijd voor Schrijfdans en buiten spelen.
 
En toen was deze tweede ochtend voor mij weer voorbij. Ik heb er weer erg van genoten. Morgen ben ik vrij omdat de kleuters morgen een "ADV-dag" hebben. In plaats van morgenochtend werk ik nu maandagochtend. Ik zie er al weer naar uit. Maar eerst weekend, hopelijk met wat zon!!! Een fijn weekend allemaal!

 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten