donderdag 17 oktober 2013

Mini en Maxi, een schitterend fotoboek

Mini en Maxi, een schitterend fotoboek. Bezig met mijn lessen voor de komende week bekeek ik dit boek eens goed. Ik had het gehaald bij de bibliotheek. Het eerste wat bij dit boek opvalt, is het formaat. Het is heel groot. Het thema van het boek is groot/klein in de dierenwereld. Het bijzondere van het boek is dat alles op ware grootte is afgebeeld. Het begint met eieren: van de hele kleine eitjes van de rode mestkever tot het grootste ei van de struisvogel. Verder in het boek het kleinste vogeltje, het kleinste aapje, de kleinste kikker. De kleine welpjes van de leeuw worden afgezet tegen de tegen de enorme kop van een volwassen leeuw. Het hoogtepunt van het boek is de kop van de olifant met slurf.
Maandag ga ik met dit boek aan de slag met de kleuters. Opdrachten bij dit boek: Zoek iets dat even groot is als het struisvogelei, Welke kinderen zijn even groot als de slurf van de olifant? (om de slurf zichtbaar te maken moeten verschillende bladzijden worden uitgevouwen)
Maar ook voor mijn groep 5/6 is het een fantastisch boek. Het is een boek waar iedereen van jong tot oud van kan genieten.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten