donderdag 3 oktober 2013

Voor het eerst een topotoets!

Deze donderdag begonnen we met Estafette. Daarna hebben we een klein uurtje gerekend. Met groep 5 ben ik weer bezig geweest met de tafeltjes. De beginsom is 10x6 Vandaaruit kan je 5x6 en 9x6 uitrekenen. Als je 9x6 weet, dan weet je 6x9 ook. Als je 5x6 weet dan weet je 6x5 ook. Je begint met een som waarvan iedereen het antwoord weet. En vandaaruit reken je andere sommen uit. In de pauze heb ik gesurveilleerd op het bovenbouwplein. Wat genieten de kinderen nog van dit mooie weer. Op dit moment is het spel Iemand is hem, niemand is hem favoriet. Ze spelen dit met drie ballen. Ze hebben er veel plezier in. Na de pauze hebben we van alles en nog wat gedaan:
- rekenwerk afmaken
- gedicht afmaken
- tekening bij je gedicht maken
- werkbladen Van Meet Af Aan
- taakkaart
- werkboekje yurls kinderboekenweek
Geconcentreerd bezig met het schrijven van een gedicht.

Het gedicht wordt mooi versierd.
 
's Middags hebben we taal en spelling gedaan, buiten gegymd en binnen nog even gedanst. In dat laatste hebben ze ook veel plezier.

Nou ben ik nog vergeten te vertellen. Groep 6 heeft een topotoets gemaakt: Grote steden en waterwegen. Ik was erg benieuwd hoe ze het gemaakt hadden. In de middagpauze nagekeken. SUPER!!! Eén onvoldoende. Dat heb ik met die leerling besproken. De leerling vertelde me dat ze het niet had geleerd. Jammer! Verder veel tienen, negens en zevens. Op het rapport wordt het punt voor topografie meegerekend voor aardijkskunde. De toets aardrijkskunde van volgende week is behoorlijk pittig. Het komt daarbij ook aan op inzicht. Dus als je nu een tien had voor topo dan kan dat mogelijk een wat lager punt voor de aardijkskundetoets compenseren.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten