woensdag 4 september 2013

De dag begon met........de verschrikkelijke badmeester!

Toen ik op school kwam, vielen me meteen twee dingen op:
 
Juf Nikki vertelde me dat ze les gegeven had over vleeseters en planteneters. Van thuis had ze een skelet meegebracht van een vos en een reegeit. Wat waren de kinderen geboeid geweest toen juf Nikki daarover vertelde.
Deze woensdag begon met iets heel leuks. De introductie van het boek De verschrikkelijk badmeester door de schrijver van het boek Jozua Douglas............Ik wilde het filmpje dat Jozua gemaakt had hier plaatsen. Maar dit is me niet gelukt. Het is nu een apart bericht, een apart blog geworden: De verschrikkelijke badmeester door Jozua Douglas. Ik hoop dat u het kunt vinden want het is heel leuk. Natuurlijk heb ik na deze introductie voorgelezen uit het boek.
Daarna stond er een uur rekenen op het programma. Juf Nikki heeft met groep 5 gerekend en ik heb met groep 6 een projecttaak gedaan. De les ging met name over schaal: 1 cm. is in werkelijkheid 200 m. Allerlei opdrachten hebben de kinderen daarmee gemaakt.
Na de pauze een schrijfopdracht die voor beide groepen veel tijd vroeg. Groep 6 moest een betoog schrijven en groep 5 een beschrijving van een foto die ze zelf uit mochten zoeken uit een tijdschrijft of een krant.
Juf Nikki heeft de kinderen schrijftelijk nog een aantal vragen in laten vullen die te maken hadden met zelfstandig werken.
Tot slot hebben we op deze site http://www.kinderboekenweek2013.com/ 10 vragen beantwoord waarmee we onder andere een bezoek van de schrijver Jozua Douglas kunnen winnen. We hebben het antwoord gevonden op alle vragen. De antwoorden zijn inmiddels verstuurd.

Voor donderdag- en vrijdagmiddag mogen de kinderen extra drinken meenemen naar school vanwege de warmte.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten