dinsdag 13 augustus 2013

De bibliotheek

Wat ik niet kan missen, is de bibliotheek. Ik kijk elke dag wel op de site van de bibliotheek: Bibliotheek VANnU En ik breng toch minstens twee keer per week een bezoek aan de bibliotheek. Ik haal er boeken voor mezelf omdat lezen mijn hobby is. Maar nu de school weer begonnen is, haal ik er veel boeken voor de leestafel in mijn klas.
Zomaar wat voorbeelden van boeken die ik er haal:
- de geschiedenislessen gaan zowel voor groep 5 als groep 6 over de prehistorie. Wat geeft de bibbliotheek mij en de kinderen veel informatie hierover.

- het eerste ankerverhaal voor groep 5 is geschreven door Marion van de Coolwijk. Ik laat de kinderen kennis maken met werk van deze schrijfster.
- het eerste ankerverhaal voor groep 6 is geschreven door Dolf Verroen. Ook werk van Dolf Verroen komt op de leestafel.
En zo heeft de biblotheek bij alle thema's wel boeken: aardrijkskunde, natuniek, de jaargetijden, Kinderboekenweek 2013, Sinterklaas, Kerstmis, te veel om het allemaal op te noemen.
 
Ik hoop dat ik mijn enthousiasme voor lezen over kan brengen op mijn leerlingen. Lezen is een prachtige hobby!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten