zaterdag 10 augustus 2013

Drie nieuwe pagina's op mijn yurls

Afgelopen week heb ik drie nieuwe pagina's gemaakt op mijn yurls.
- Op Aventurijn ga ik op maandagmiddag een rekenactiviteit doen met mijn kleutergroep. Daarvoor maak ik gebruik van ideeën uit Rekenrijk 1-2. Ik heb hiervoor ook een yurlspagina gemaakt: Rekenrijk 1-2 Deze pagina is nog maar een begin en zal zeker de komende tijd uitgebreid worden.

- Op Mariadonk hebben we voor verkeer een nieuwe methode: Wijzer door het verkeer. Omdat ik nog geen handleiding heb, heb ik nog maar weinig kunnen doen aan de yurlspagina bij deze methode. Ik heb de leerlingenboeken voor groep 5 en 6 bekeken en daardoor een pril begin kunnen maken met de yurlspagina: Wijzer door het verkeer

- Een heel ander soort pagina is: Stichting KanjerGuusje Ik heb hierover contact gehad met Lowie van Gorp, de vader van Guusje. Hij is ook de schrijver van het boek KanjerGuusje. Ik hoop dat veel leerkrachten, ouders en leerlingen deze pagina bekijken. Op scholen wordt regelmatig een actie gehouden voor een of ander doel. Wie weet wordt nu bij een actie gedacht aan de Stichting KanjerGuusje.
 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten