maandag 12 augustus 2013

Mijn eerste werkdag op Aventurijn

Maandag 12 augustus: de zomervakantie is voorbij, vandaag de eerste schooldag. Voor mijzelf de eerste werkdag op Aventurijn. Ik mag dit jaar op maandag juf zijn van groep 1/2A, de groep van juf Els. Els doet de groep van dinsdag t/m vrijdag. Maar omdat het vandaag de eerste schooldag was, was juf Els er vandaag ook. Fijn voor de kinderen, fijn voor de ouders en fijn voor mij.

Om 08.30 uur ging de deur open. De kleuters kwamen enthousiast naar binnen met hun ouders. Een enkeling had het in het begin even moeilijk. Maar dit verdriet ging snel voorbij. Om 08.45 uur ging de zoemer en verlieten de ouders het lokaal. We zaten gezellig in de kring. De kinderen vertelden vol enthousiasme over hun vakantie. Els pakte ook Pompom erbij. Pompom stelde zich voor aan de kinderen en hij vroeg of de kinderen zich ook voor wilden stellen aan hem. Dat was voor mij ook fijn. Op deze manier leerde ik ook de namen van de kinderen. Els had ook een naamkaartje gemaakt van elk kind.
De kinderen mochten hun eigen naamkaartje opzoeken. Op elk naamkaartje heeft Els ook een sticker geplakt. Voor elk kind een andere sticker. Die sticker komt ook terug op andere dingen die van het kind zijn bv. de kleurdoos van het kind.
Rond 09.45 uur was het tijd om te gaan werken. Ook 's middags hebben we gewerkt. De kinderen mochten vandaag zelf een werkje kiezen. Gewoonlijk plant de juf het werk voor de kinderen 's morgens en mogen ze 's middags zelf kiezen. Van een paar werkjes heb ik een foto gemaakt.

Kleuren voor de verjaardagskalender.
De kroon moet gekleurd worden.
De juf knipt het gezicht eraf.
Onder de kroon wordt het gezicht van het kind geplakt.


 Kralenplankjes
Maak jij van mijn werkje ook een foto, juf?
Zowel 's morgens als 's middags hebben we ongeveer drie kwartier buiten gespeeld. Het was heerlijk weer. 's Middags heeft Els ook nog een prentenboek voorgelezen: Balotje vindt een vriendje.

Balotje vindt het nieuwe jongetje in de klas erg grappig.
Als hij niet met haar wil spelen, is ze erg teleurgesteld.
Dan vraagt de juf of zij Robbie wegwijs wil maken op school.
De eerste schooldag is omgevlogen. Het is een fijne dag geweest. Het is best moeilijk om alle leuke gebeurtenissen van zo'n dag op papier te zetten. Ik heb erg genoten van deze dag. Morgen heb ik vrij, daarna drie dagen naar Mariadonk, daarna weekend en daarna is het weer maandag en zal ik de kinderen van groep 1/2A weer zien. Ik heb daar nu al zin in.

Nog twee foto's van Aventurijn: een foto van het onderwijsplein en een foto van een mooi schilderij met een prachtige tekst dat in de koffiekamer hangt






4 opmerkingen:

  1. Super!!! Leuk om je eerste belevenissen zo te kunnen lezen! Veel plezier!

    Groetjes,
    Rachel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Rachel, dank je wel voor je reactie. Dit roept herinneringen bij mij op aan drie jaar geleden. Ik denk daar met heel veel plezier aan terug.

      Verwijderen
  2. Leuk om te lezen, Anita. Geniet van je vrije dag morgen en alvast veel plezier en succes gewenst voor de woensdag met je andere groep.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel voor je reactie, Inger. Ik wens jou ook heel veel succes en plezier toe.

      Verwijderen