donderdag 15 augustus 2013

De morgenstond heeft goud in de mond!!!

Vanmorgen was ik weer om 06.30 uur op school. En ik moet zeggen dat dit me heel goed bevalt. De morgenstond heeft goud in de mond!!! Om 08.30 uur moet ik naar buiten om te surveilleren. En in die twee tussenliggende uren kan ik erg veel doen. Heel erg op mijn gemak, ik hoef helemaal niet te haasten, ik geniet van die vroege uurtjes. Misschien dat dat in de winter anders zal zijn. Maar voorlopig bevalt dit me prima.

Na het doornemen van de dagplanning en het plannen van spreekbeurten zijn we gaan lezen. Na de leesles een uur rekenen. Dat uur maak ik aan de kinderen duidelijk met de time-timer. De kinderen zien dan hoelang ze nog tijd hebben voor hun rekenwerk. Op de foto een gedeelte van het rekenwerk van groep 5.
Na de pauze heb ik de kinderen wat verteld over de schrijvers Marion van de Coolwijk en Dolf Verroen. Deze schrijvers hebben het verhaal geschreven waar volgende week de taalles mee begint. Marion van de Coolwijk heeft dat voor groep 5 gedaan en Dolf Verroen voor groep 6. Op het digibord hebben we de websites van beide schrijvers bekeken. Natuurlijk had ik zelf boeken meegebracht van deze schrijvers. Die blijven de komende weken in de klas staan.



In de les verkeer hebben we op het digibord gewerkt met www.schoolopseef.nl De kinderen vonden dit heel leuk om te doen.
's Middags stonden schrijven, aardrijkskunde, de bieb en gym op het rooster. Ik ben niet naar de gymzaal gegaan maar we zijn heerlijk buiten geweest. In de winter kunnen we nog genoeg binnen gymmen is mijn mening. En die reactie kreeg ik vanmorgen ook van een ouder.

Nu nog wat schriften nakijken en dan ga ik nog lekker wat lezen. Morgen alweer de laatste dag van de eerste werkweek!!!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten